SINDROMUL ILIO-TIBIAL (GENUNCHIUL ALERGATORULUI)

Home / SINDROMUL ILIO-TIBIAL

Se refera la o inflamatie cronica care afecteaza partea ilio-tibiala a fasciei lata, cauzata de o frecare persistenta la acest nivel. Durerea apare in partea laterala a genunchiului, atat in timpului miscarilor de flexie (indoire), cat si in timpul extensiei (intindere).

Sunt afectati in special fotbalistii, alergatorii si ciclistii si este adesea datorat suprasolicitarii si antrenamentelor pe o suprafata accidentata. Constitutia anatomica a individului poate juca si ea un rol important, un genunchi aflat in varus (genunchii sunt curbati spre exterior) si o musculatura inelastica (scurtata) in spatele coapsei, pot agrava simptomele.

Scanarea cu ultrasunet, la fel ca si efectuarea unui RMN, sunt utile in stabilirea diagnosticului si in a diferentia aceasta afectiune de o leziune a meniscului extern.

Tratamentul nu implica interventia chirurgicala, exceptand situatiile in care tratamentul conservator nu a avut succes. Vom folosi un mix de terapie manuala si exercitii fizice, in timpul recuperarii.

RECUPERAREA IN SINDROMUL ILIO-TIBIAL

Sindromul ilio-tibial este o afectiune des intalnita la sportivi si afecteaza mai ales alergatorii, de altfel numindu-se si “runners knee” (genunchiul alergatorului) si caracterizandu-se printr-o inflamatie a zonei ilio-tibiale (care este pozitionata in partea laterala a femurului, in exteriorul coapsei).

Din acest motiv, sindromul ilio-tibial este clasificat ca fiind unul din sindroamele provocate de suprasolicitare si supraincarcare, de aceea, recuperarea depinde de severitatea afectiunii ( timpul care a trecut de la momentul aparitiei durerii) si specificul pacientului.

In timpul programului de kinetoterapie, ne vom concentra pe reducerea inflamatiei, cu ajutorul ultrasunetului, a terapiei cu laser, a masajului (cu scopul de a relaxa zona),precum si prin exercitii de stretching/intinderea muschiului (pentru a reduce tensiunea din partea exterioara a coapsei).

Dupa perioada acuta, tratamentul presupune intarirea musculaturii din partea mediala (interna) a coapsei, dar si a muschilor ischiogambieri, a rotatorilor interni ai genuchiului, precum si intarirea muschilor fesieri/ rotatori externi ai coapsei, in vederea imbunatatirii biomecanicii miscarii genunchiului.

In continuare, vom trece la exercitii aerobice (pentru a reface gradual biomecanica miscarii genunchiului), la schibarile de directie si la miscari specifice activitatii sportive practicate anterior.